SEK
Välj valuta SEK DKK EUR (FIN)
eller

E-post

Du blir automatiskt medlem vid ditt första köp.

Kundservice


Hudoteket står för hög kvalitet – både i produktväg och när det gäller service! Hos oss får du alltid prata med utbildade och diplomerade hudterapeuter och makeup-artister. Vi lotsar dig rätt i produktdjungeln via mejl, telefon eller chatt. Vi hjälper gärna till med rekommendationer, tips och alla andra frågor du har.

Våra telefontider är mellan klockan 08.00 och 18.00 måndag till fredag. Givetvis går det också bra att mejla - vi svarar så fort som möjligt men oftast inom 24 timmar.  

Telefon: 036-34 45 62
Mejl: webshop@hudoteket.se

Vi ser fram emot att prata med dig!


Vanliga frågor

Här kan du läsa svaren på de vanligaste frågorna som vi på kundservice får. Om du istället vill prata med oss personligen, eller om du inte hittar din fråga här, är du är alltid välkommen att ringa eller mejla oss.

Min beställning

Din orderstatus kan du se om du loggar in på "Mina sidor" hos oss på hudoteket.se. Här har vi samlat all information om dina ordrar så att du enkelt kan hålla koll på vad du har beställt och när du kan förvänta dig att få din beställning.

Vi försöker alltid hjälpa dig om du önskar ändra eller avbeställa din order. Om beställningen ännu inte har skickats från vårt lager kan du avbeställa din order via detta kontaktformulär.

I de fall då vi redan har hunnit skicka varorna kan du tyvärr inte avbeställa ordern, men du har givetvis möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor. Det gör du enkelt via detta kontaktforumlär.

Vad tråkigt att du ångrar din beställning! Som kund har du enligt distanshandelslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

Du kan då returnera dina varor genom att kontakta oss via detta kontaktformulär. 

Det beror lite på. Om produkten du vill byta tilll har ett lägre pris eller samma pris som den produkt du har beställt kan vi enkelt hjälpa dig att byta produkt. I de fall då produkten du vill byta till har ett lägre pris betalar vi givetvis tillbaka mellanskillnad till dig. 

Har produkten du vill byta till ett högre pris än den vara du redan betalat för måste vi först annullera ordern. Därefter får du lägga en ny order med de nya varor du vill byta till. Det kanske låter lite krånligt, men vi måste göra på det här sättet då vi inte får godkänna ordrar med ett högre värde än det som du från början har fått godkänt genom Klarna. Det här är för din skull och säkerhet! 

 Oavsett scenario, kontakta oss via detta kontaktforumlär för att byta varor.

Nu under julen har vi också förlängt bytesrätten till och med den 20 januari.  

Betalning

Du kan välja att betala med Klarna faktura, Klarna konto, Swish, kort eller banköverföring.

Vi använder oss av Klarna Checkout för att det ska vara enkelt, flexibelt och trygg för dig att handla på nätet. När du har lagt dina produkter i varukorgen kommer du först få bekräfta ditt köp och sedan välja du hur du vill betala. Hos oss är alla olika betalsätt är lika säkra, så välj helt det sättet som passar dig bäst! 

Fakturan skickas till dig via mejl i samband med att vi skickar beställningen. Du hittar fakturan på ditt Klarna-konto. Om du inte hittar fakturan, kontakta Klarna på 08-120 120 00 eller info@klarna.com, så hjälper de dig. 

Nej, du kan tyvärr inte ändra ditt betalsätt när ordern är lagt. Då får vi annullera din order, så du kan lägga en ny med rätt betalsätt. Kontakta då oss gärna så hjälper vi dig. 

Nej, det kostar inget att välja faktura som betalmetod. Fakturan kommer på mejl och betalningsvillkoret är 14 dagar. Vid försenade betalningar tillkommer dock en påminnelseavgift på 50 kronor, samt dröjsmålsränta med 8%+ referensränta. Du kan kontrollera din fakturastatus på klarna.se eller i Klarnas app. 

Vill du dela upp ditt köp är det också möjligt. Med Klarna Konto kan du delbetala från 50 kronor i månaden - och du väljer själv hur mycket du betalar varje månad. Det tillkommer en aviavgift på 29 kronor. För Klarna Konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kronor. 

Med Klarna - Handla nu, betala sen, kan du göra dina inköp i lugn och ro, och betala först i slutet av nästa månad till 0% ränta. Det tillkommer en uppläggningsavgift på 29 kronor per köptillfälle om du väljer detta alternativ. 

Leverans & Frakt

Om du vill veta var din order är kan du logga in på "Mina sidor" hos oss på hudoteket.se och spåra ditt paket. Detta gäller inte om du valt fraktsättet varubrev - har ditt varubrev inte kommit fram, vänligen kontakta oss.


Vi strävar alltid efter att plocka och packa din order så snabbt vi kan! Leveranstiden är normalt mellan 1 och 4 arbetsdagar. Vid stora kampanjer och högtider som Black Friday och runt jul, reserverar vi oss dock för eventuella förseningar. 

Om du önskar mer information om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig till oss via e-post och telefon. När du har lagt beställningen kan du enkelt hålla koll på var din order befinner sig genom att logga in på "Mina sidor" och spåra ditt paket. 

Ditt paket ligger på utlämningstället i 7 dagar. Så fort ditt paket har kommit till ombud kommer du att få ett sms-avisering så att du kan hämta ut ditt paket. Om du inte hämtar ut det inom 7 dagar kommer du att debiteras med 200 kronor och paketet kommer returneras till oss. 

Om du inte hämtar ut ditt paket från utlämningsställe på 7 dagar kommer paktetet att returneras till oss. Beställda varor som inte hämtas ut från ombud debiteras med 200 kronor. 

Vi levererar produkter med DB Schenker, Postnord, Instabox och Budbee. Vid mindre försändelser (vid val av Postnord Varubrev eller Postnord Brev) skickas ditt paket direkt hem i brevlådan. Vi erbjuder också hemleverans med Budbee (för de städer för Budbee kör) och med Postnord Mypack Home.

Du kan alltid hämta din order i vårt Showroom på Herkulesvägen 6 i Jönköping. Det är givetvis fraktfritt. 

Ja, vi tycker att det är viktigt att du kan få ditt paket direkt till dörren, speciellt i dessa oroliga tider. Du kan få hemleverans med både Budbee (om tjänsten finns tillgänglig där du bor) och med PostNord Mypack Home. Budbee är gratis vid köp över 500 kronor, annars är kostnaden 29 kronor. De levererar på kvällstid mellan 17.00 och 22.00.

PostNord Mypack Home är gratis vid köp över 1200 kronor, annars är kostnaden 99 kronor. Paketet levereras då till ditt hem inom överenskommet tidsfönster vardagar klockan 08.00 till 17.00.

Vi har alltid fraktfria alternativ när du handlar över 150 kr.

Beroende på vad du har köpt kommer vår kassa att föreslå ett passande fraktalternativ för dig. Förslaget baseras på storlek och vikt på ditt paket. Kostnaden varierar beroende på vilket av våra fraktalternativ som du väljer.

Vi erbjuder fri frakt över 150 kr med Postnord Varubrev eller Postnord Brev och då skickas paketet direkt hem i brevlådan.

Du kan också få hemleverans med både Budbee (i de städer där Budbee levererar) och med PostNord Mypack Home. Budbee Hemleverans är fraktfritt när du handlar över 800 kr, annars kostar det 29 kr. PostNord Mypack Home är fraktfritt när du handlar över 1200 kr, annars kostar det 99 kr.

Du kan också få Boxleverans med Budbee och Instabox. Om du handlar för över 500 kronor med Budbee är frakten gratis, annars kostar det 29 kronor. Och om du handlar över 800 kr med Instabox är frakten gratis, annars kostar det 29 kr.

Du kan också få ditt paket levererat till ett ombud med DB Shenker, detta fraktsätt är fraktfritt när du handlar över 1000 kr, annars kostar det 29 kronor. Du kan även få ditt paket levererat med Postnord MyPack, fraktfritt när du handlar över 1200 kronor, annars kostar det 29 kr. 

Vi levererar till Sverige, Danmark och Finland.

Retur

Om det är fel på din vara så ska du givetvis göra en reklamation på den. Kontakta då vårt returcenter via detta kontaktformulär. Vid godkänt reklamation mejlar vi en retursedel till dig och återbetalar summan för din beställning inom 10 dagar från mottagandet. 

Du kommer få pengarna tillbaka när vi har godkänt att produkt, inklusive kartong och tillbehör, är i gott skick. Detta sker inom 14 dagar. 

Enligt distanshandelslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp. Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning. Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp.

Du betalar själv returfrakten om du inte tillhör grupperna "Glam Ma'm", "Gloss Boss" eller "Cream Queen".

Klubb Hudoteket

Som medlem hos oss får du bonus på allt, personliga erbjudanden och professionell rådgivning av våra hudterapeuter. Du blir automatiskt medlem i Klubb Hudoteket när du lägger din första order på Hudoteket.se, shoppar i vår salong eller signar upp till vårt nyhetsmail. För varje krona du shoppar skönhetsprodukter för så får du poäng som samlas på ditt konto. Läs mer om Klubb Hudoteket här.

Övriga frågor

Vi förstår att det kan vara svårt att hitta rätt i den enorma produktdjungeln som finns idag. Våra utbildade hudterapeuter i kundservice hjälper dig gärna med att hitta de rätta produkterna för just dig. Du kan ringa till oss eller mejla oss så tipsar vi om hudvårdsprodukter som passar dig och din hud.

Du kan logga in ”Mina sidor” och ändra det själv. Om du vill ha hjälp med att ändra dina kontaktuppgifter får du gärna kontakta kundtjänst via mejl eller telefon så hjälper vi dig med det. 

Våra köpevillkor/GDPR hittar du här.

Du kommer att få prata med någon av oss om du kontaktar kundservice

Sofie, Karin, Kristin, Karin och Martina hjälper dig med alla dina frågor!  

Vill du ha erbjudanden, nyheter och beauty-inspo?

Läs vår integritetspolicy här.

Salong Webshop