Köpvillkor & integritetspolicy
Tips! Handlar din fråga om returer, reklamationer och ordrar som kanske blivit fel? Gå till vår retur och reklamationssida så får du bäst information. Paketinslagning Frakt Postnord - till brevlådan/dörren, 1-3 vardagar Fraktfritt vid köp över 150 kr, annars kostar det 19 kr. Är paketet litet nog lämnas det i din brevlåda. Om paketet inte får plats i din brevlåda levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din brevlåda, utan kvittens. Du kommer att få ett sms när postnord har lämnat ditt paket, och om ditt paket levereras vid dörren eller om paketet hängs i en påse vid din brevlåda. När du får smset övergår paketets ansvar till dig som kund. Vet du med dig att du kanske inte kommer att vara hemma, eller att det finns en risk att paketet får hänga länge i extrem kyla eller värme, råder vi dig att välja ett annat fraktalternativ. Budbee - Boxleverans, 1-3 vardagar Alla leveranser med Budbee Box är 100% fossilfria. Fraktfritt när du handlar över 500 kr, annars kostar det 29 kr. Varorna levereras till en utlämningsbox nära dig inom 24 h efter att ditt paket har lämnat Hudoteket. Du hämtar ditt paket med en kod när det passar dig. Innan du slutför ditt köp, dubbelkolla så att det är rätt box vald i rullistan. *Leverans med Budbee gäller i de städer där Budbee levererar. Budbee - hemleverans, 1-3 vardagar Fraktfritt när du handlar över 800 kr, annars kostar det 29 kr. Paketet levereras hem till dig. Följ leveransen direkt i mobilen. Varorna levereras under kvällstid när det passar dig. Du väljer själv hur dina varor ska levereras – om budbäraren ska knacka, ringa på eller lämna paketet utanför din dörr. Du kan fylla i eventuell portkod i det SMS som skickas ut. *Leverans med Budbee gäller i de städer där Budbee levererar. DB Schenker - till ombud, 1-3 vardagar Fraktfritt när du handlar över 1000 kr, annars kostar det 29 kr. Med denna fraktmetod levereras paketet till ditt val av DB Schenker-ombud. Gör du inget val skickas paketet till det ombud som anses ligga närmast din adress. Postnord Mypack - till ombud eller paketbox, 1-3 vardagar Fraktfritt när du handlar över 1200 kr, annars kostar det 29 kr. Med denna fraktmetod levereras paketet till ditt val av Postnord-ombud eller paketbox. Gör du inget val skickas paketet till det ombud eller paketbox som anses ligga närmast din adress. Postnord Mypack - hemleverans, 1-3 vardagar Fraktfritt när du handlar över 1200 kr, annars kostar det 99 kr. Leveransen sker till ditt hem inom ett överenskommet tidsfönster på vardagar klockan 08–17 (i vissa städer till kl 21, läs mer på postnord.se). Du kan också välja att få leverans även om ingen är hemma. Instabox - Boxleverans, 1-3 vardagar Alla leveranser med Instabox är 100% fossilfria. De är fraktfria när när du handlar över 800 kr, annars kostar det 25 kr. Varorna levereras till en utlämningsbox nära dig senast 24 h efter att ditt paket har lämnat Hudoteket. Returer med instabox Det är smidigt att göra eventuella returer med Instabox! Innan du gör din retur, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär. Läs mer om returer längre ned i köpvillkoren. Hämta i vårt Showroom Leverans Vi levererar produkterna med DB Schenker, Postnord eller Budbee. Vissa fraktsätt innebär att paketet skickas till ditt uthämtningsställe. Så fort paketet finns på plats på ditt uthämtningsställe skickas en avisering till dig så att du kan hämta ut ditt paket. Du måste ange mobilnummer vid beställningen för att kunna få en SMS-avisering när det är dags att hämta din order. Ditt paket ligger på utlämningsstället i 14 dagar.
Att göra en beställning medför ett betalningsansvar för det du har beställt. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.
Öppet köp och retur
Om vi redan har hunnit skicka iväg varorna har du dock möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor på det sätt som beskrivs under rubriken Ångerrätt. Beställda varor som ej hämtas ut från ombudet debiteras med 200 kronor. Ingredienser & allergisk reaktion Reklamationer & tvister För att reklamationen ska bli godkänd måste även din produkt/produkter vara väl emballerade, samt skickas i godkänt vadderat kuvert alternativt kartong. Det måste finnas minst 80% produkt kvar i förpackningen. Tänk på att kontakta oss så snart du kan om du skulle upptäcka att nåt är fel med din produkt.
Kontakta oss Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta dina frågor till oss, så hjälper vi dig gärna. Mailadressen är webshop@hudoteket.se och telefonnumret är 036-34 45 62. Har du fakturafrågor, vänligen vänd dig till Klarna på 08-120 120 00 eller info@klarna.com. |