Returer, byten & reklamationer på Hudoteket.se
Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna och svaren gällande byten, returer och reklamationer samt fel på ordrar. Läs gärna igenom dessa så får du snabbast svar.
Jag har råkat lägga en dubbelorder, och vill annullera den.
Svar: Det fixar vi lätt! Kontakta oss via detta kontaktformulär.
Har ordern inte skickats tar vi bara bort den. Har ordern redan skickats kontaktar vi dig för information om hur du går vidare.
Jag vill byta en vara mot en annan på en order som inte skickats.
Är produkten du vill byta till ett lägre pris eller samma pris som den vara du beställt kan vi hjälpa dig med detta. Har varan du vill byta till ett högre pris än den vara du redan betalat för måste vi först annullera ordern, sedan får du lägga en ny order med de varor du vill ha.
Vi måste göra på detta vis då vi ej får godkänna ordrar med ett högre värde än det som du från början har fått godkänt genom Klarna. Detta är för din säkerhet.
Oavett scenario, kontakta oss via detta kontaktformulär.
Jag vill ångra hela eller delar av mitt köp som jag hämtat ut.
Svar: Det går fint! Läs all information om detta under våra köpvilkor.
Jag har precis hämtat mitt paket och inser att jag har fått fel produkter.
Svar: Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta, och givetvis ska vi försöka åtgärda det asap!
Kontakta oss via detta kontaktformulär så ska vi göra vårt yttersta för att du ska få rätt produkter snarast möjligt.
Jag hämtade precis ut min vara och paketet är helt trasigt.
Svar: Så ska det givetvis inte vara. Tyvärr har det hänt något med paketet på vägen, men vi hjälper dig med detta. Kontakta oss via detta kontaktformulär så hjälper vi dig. Vänligen bifoga en bild på felet via kontaktformuläret.
Det är fel på min produkt, jag vill reklamera den.
Svar: Vänligen kontakta alltid vårt returcenter via vårt kontaktformulär för att göra en reklamation. Är felet synligt, vänligen bifoga en bild på produkten via formuläret.
Är det en pump som krånglar testa gärna något av dessa saker:
1. Slå med handen i botten på flaskan.
2. Sticka in något smalt i det lilla hålet i botten och trycka upp plattan.
Vid godkänd reklamation så postar vi en retursedel till dig så du kan skicka tillbaka varan och återbetalar summan för din beställning inom 10 dagar från mottagandet. För att reklamationen ska bli godkänd måste din produkt/produkter vara väl emballerade, samt skickas i godkänt vadderat kuvert alternativt kartong.
Du är alltid välkommen att ringa vår kundservice för att få direktkontakt med någon ur vår personal på 036-34 45 62. Våra telefontider är mellan kl 8-18 måndag-fredag. Du kan dock när som helst lämna ett meddelande på vår telefonsvarare så hör vi av oss så fort vi kan.
Här hittar du alla våra kontaktuppgifter och öppettider.
Fakturafrågor
Har du fakturafrågor, vänligen kontakta Klarna på 08-120 120 00 eller info@klarna.com.
Köpvillkor
Här hittar du allt du behöver veta om våra köpvillkor, betalningsalternativ, returhantering och så vidare.
Kundklubb
Här kan du läsa mer om förmånerna du får ta del av som medlem i vår kundklubb.